Wycieczka na Roztocze

W dniach 2-3 czerwca 2022 r. uczniowie klas 5a, 5b i 6 uczestniczyli w wycieczce turystyczno- krajoznawczej na Roztocze.

Pierwszym przystankiem naszej wycieczki był Krasnobród, który leży w sercu Roztocza. To nadwieprzańskie miasteczko, zachwyciło nasniepowtarzalnym urokiem, piękną przyrodą i czystym powietrzem.Na szlaku zwiedziliśmy Sanktuarium Krasnobrodzkie, zobaczyliśmy liczne kapliczki na wodzie oraz cudowne źródła słynącez licznych uzdrowień. Wiemy już, dlaczego miasteczko to nazywanejest „małą Częstochową”.Dużym zainteresowaniem cieszył się także Zalew Krasnobrodzki z długim molo i szeroką piaszczystą plażą oraz Szumy na Tanwi w Suścu.

Następnego dnia udaliśmy się do Zwierzyńca, gdzie główną atrakcją był Kościółek na Wodzie. Po długim leśnym spacerze do Stawów Echo, odpoczęliśmy na piaszczystej plaży.  Niestety było zbyt gorąco, aby zobaczyć koniki polskie, które schroniły się w okolicznych lasach.

Wyjazd zakończył się w Szczebrzeszynie,o którym pisał w swoim wierszu  Jan Brzechwa „W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie…”. Na rynku pod pomnikiem chrząszcza zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Wyjazd był udany, pogoda dopisała, każdy uczestnik znalazł coś interesującego dla siebie, a pobyt blisko natury w ośrodku wypoczynkowym „Pod bocianem” sprzyjał integracji uczestników wyjazdu J