Ważne wskazówki

Szanowni Rodzice.

            Z powodu zagrożenia epidemiologicznego szkoły, przedszkola, a także różne ulubione miejsca, które odwiedzaliśmy razem z dziećmi i wspólnie spędzaliśmy czas zostały zamknięte. To nie łatwy okres  nie tylko dla nas dorosłych, ale także dla naszych DZIECI. 

            Bardzo ważne jest to, żeby naszym dzieciom wyjąśnić to co się dzieje.  Trochę „oswoić”  tęs ytuację w ktorej się znaleźliśmy  – wszyscy przecież – po raz pierwszy w życiu!

            Serdecznie zachęcamy Państwa do sięgnięcia do tych materiałów, mogą one znacznie ułatwić rozmowy z dziećmi:

1. Dla dzieci młodszych:  https://660919d3-b85b-43c3-a3ad-3de6a9d37099.filesusr.com/ugd/64c685_043dfd8a71d64cb78df2c51d21574e6b.pdf?fbclid=IwAR03iPXWdOQrEM0IKt07vMsUaQiakRJYBPkSudJN7iEEbEa9-qJTPtiq_eo

2. Dla starszych:

LIST DO UCZNIA (i nie tylko) W CZASACH ZARAZY Wiem, że świat wielu z Was runął w gruzach lub stanął w miejscu, i…

Opublikowany przez Christiana Ostrowskiego Niedziela, 15 marca 2020

Nauka odbywająca się zdalnie to wyzwanie zarówno dla dziecka jak i dla rodzica, to sprawdzian cierpliwości i konsekwencji dla obu stron. Następnie należy wspólnie ustalićz asadyz dalnej nauki. Jeśli rodzic pracuje zdalnie można opowiedzieć dziecku o tym jak to robi i dlaczego.

            Oto sposoby, które mogą ją ułatwić:

1. Ustal z dzieckiem dokładną godzinę rozpoczęcia odrabiania lekcji, pokaż ją na zegarku. Może ona być teżu stalona odgórnie w wypadku pracy zdalnej. Przypominaj, że już za 10 minut zaczynacie. Niech informacja o rozpoczęciu nie będzie dla dziecka zaskoczeniem. Dobrze, aby do tego czasu dziecko się „wybiegało” i zrelaksowało.

2. Miejsce, w którym dziecko odrabia lekcje należy przygotować: wywietrzyć pokój, sprzątnąć wszystko ze stołu i najbliższego otoczenia, wyciszyć /zabrać telefon, wyłączyć telewizor i radio, rodzeństwo wyprowadzić do innego pomieszczenia, przygotować książki, komputer z dostępem do Internetu,  pomoce oraz przybory.

3. Przygotować należy też dziecko, powinno wcześniej coś zjeść, napić się, skorzystać                                           z toalety, tak by nie przerywać pracy.

4. Jeśli nie jest to wyznaczone odgórnie, to sam ustal z dzieckiem plan lekcji – które przedmioty                       i zadania wykonujecie w jakiej kolejności. Daj dziecku pewną dowolność, ale nie zostawiaj najtrudniejszych zadań na koniec, kiedy dziecko będzie już zmęczone.

5. Pamiętajcie o przerwach na oddech lub ćwiczenia (pajacyki, przysiadyitp) – ich częstotliwość zależy od dziecka i jego potrzeb.

6. To, czy rodzic siedzieć ma cały czas przy dziecku, zależy od konkretnej sytuacji. Niektóre dzieci (szczególnie te młodsze) tego wymagają, inne wolą rozwiązywać zadania same i wołać rodziców do sprawdzenia (toteż dobre rozwiązanie, bo często sama obecność rodzica jest rozpraszająca).

7. Niezależnie od punktu 6, zadaniem rodzica jest zawsze sprawdzenie odrobionego zadania. Jeżeli dziecko dołożyło starań (mniej ważne jest to czy zrobiło je prawidłowo) koniecznie należy dziecko pochwalić!

8.Nie rozwiązuj zadań za dziecko. To przynosi korzyść (oszczędność czasu i frustracji) tylko na krótką metę. W dłuższej perspektywie zaległości zaczną się nawarstwiać.

9. Po odrobionych lekcjach należy się nagroda, np. Pół godziny gry na komputerze, bajka, deser, wspólna ulubiona zabawa itd.

10. Konieczne jest przestrzeganie zasady, by każdego dnia wykonać wszystko, co w danym dniu zostałoz adane.

10. Ważne jest, aby rodzic zachował zimną krew, gdy dziecko buntuje się lub odwleka momen rozpoczęcia pracy. Najlepiej unikać awantury, odczekać aż emocje opadną, po czym wyjaśnić istotę obowiązku szkolnego oraz odwołać się do ustalonych zasad. Dzięki temu minimalizujemy u dzieck aryzyko kojarzenia zadań domowych z napięciem i stresem.

Jeżeli mają Państwo trudności z dostępem do Internetu prosimy o powiadomienie szkoły (nr telefonu 815018014). Wówczas zadania dla uczniów będą przygotowywane w formie papierowej.

W przypadku wystąpienia trudności wychowawczych związanych z obecną sytuacją lub innych bardzo prosimy o nawiązanie kontaktu  z pedagogiem szkolnym (adres poczty elektronicznej: jolmar1971@o2.pl) oraz psychologiem szkolnym (adres poczty elektronicznej: aluczywek@wp.pl).

Dyrekcja szkoły

pedagog

psycholog