Misją naszej szkoły jest towarzyszenie młodemu człowiekowi w tym szczególnym okresie jego rozwoju jakim jest nauka w szkole, jest to nie tylko przekazywanie wiedzy, ale również rozwijanie talentów i pasji, wychowanie w duchu patriotyzmu i poszanowania tradycji, przygotowanie do odbioru zjawisk współczesnej kultury oraz do życia w sferze osobistej i społecznej w harmonii ze środowiskiem naturalnym.
Niestety, wciąż rośnie liczba problemów, z którymi borykają się nasze dzieci i młodzież. Pojawiają się wciąż nowe zagrożenia np. zagrożenia związane z życiem on line. Jako szkoła nie tylko uczymy, ale staramy się wspierać rodziców w procesie wychowawczym. Temu właśnie mają służyć wszystkie nasze działania profilaktyczno-wychowawcze. Staramy się dać dzieciom wiedzę o tych zagrożeniach i nauczyć, jak sobie radzić w sytuacjach trudnych.
W naszej szkole przez cały rok realizujemy:
I. Program „Chronimy dzieci”
Na godzinach wychowawczych będziemy mówić o:
1. prawach dziecka i prawach człowieka dorosłego, szacunku i tolerancji, właściwej komunikacji i asertywności;
2. jak bezpiecznie korzystać z urządzeń cyfrowych, z Internetu, co to jest cyberprzemoc i jak sobie z nią radzić,
3. używkach i uzależnieniach, a także o innych zagrożeniach, które niesie ze sobą współczesny świat.
II. Program profilaktyczny „Godzina dla MŁODYCH GŁÓW” jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie osób uczniowskich, rodziców i nauczycieli na otwartą rozmowę o zdrowiu psychicznym. Zbudowany został przez specjalistki: A. Kuberską , M.Snoch, A. Friedrich, J. Żukowską-Gołębiewską z Fundacji UNAWEZA.
Tematy lekcji w I półroczu: Poczuj emocje. Nazwij potrzeby. Moje granice. Potrzebuję pomocy. Jak to zakomunikować?
III. „Mistrz dobrego zachowania” (wybór na koniec I i II semestru mistrza klasowego)
Dokumenty obowiązujące w szkole:
- Szkolny Program Wychowawczo-Profilaktyczny.
- Polityka Ochrony Dzieci.
- Szkolne procedury postępowania w sytuacjach trudnych.
- Procedura udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
- Procedury postępowania z uczniem przewlekle chorym.
psycholog Agnieszka Stępniak-Łuczywek i pedagog/pedagog specjalny Jolanta Marczak